Muutama päivä sitten kirjoitin, etten aio alkaa etsiä negatiivisia puolia Miehestä tai ärsyyntyä asioista, jotka eivät ole ennenkään ärsyttäneet (paljon). Siitähän se ajatus sitten kuitenkin varmaankin lähti. Kyllähän minä nuo piirteet tiedän, mutta itsepä olen tehnyt valinnan alkaa niitä sietää ja kestää. Nyt sitten, kun niitä aloin oikein pohtimalla pohtia, niin alkoivathan ne tietysti ärsyttää tavallista enemmän. Jopa niin paljon, että varmaan on Mies moneen kertaan ihmetellyt, mikä tuota akkaa vaivaa :>

Mietin sitä, miten tuo ei osaa kuunnella minua tilanteessa, jossa olemme eri mieltä. Mietin sitä, miten pidän Miestä itseäni tyhmempänä, vaikka oikeasti tuo liittyy kai enemmänkin siihen, että olemme kiinnostuneet hieman eri asioista. Mietin myös sitä, miten erilaisia voivat kahden saman katon alla asuvan ihmisen kiinnostuksen kohteet ollakaan. Mietin sitä, miten Miehen mustasukkaisuus on vähentänyt minun miespuolisten ystävien ja kaverien määrää tässä vuosien aikana. Mietin sitä, miten sosiaalinen elämämme pyörii minun sosiaalisen elämäni ympärillä. Miehellä ei ole "omia" kavereita (ok ok, olosuhteiden pakosta lähinnä), joten olemme aina ja kaikkialla yhdessä. Mietin myös sitä, ettei tästä suhteesta ole mahdollista lähteä. Ensimmäisenä tuli mieleen tietenkin käytännön asiat, mutta myös se, ettei Mies varmastikaan päästä minua. Joskus seurustelusuhteen alkuaikoina yritin kahdesti erota, mutta ei siitä mitään tullut, kun Mies oli aivan maassa ja säälittävä, enkä pystynyt katsomaan sitä.

Tuo lista ei näytä ja kuulosta ainakaan huippupositiiviselta, mutta olen jotenkin päässyt sen yli jo. Pari päivää meni ankeillessa, mutta nyt olen taas näissä ailahteluissani sillä positiivisemmalla ja toiveikkaammalla puolella. Sillä puolella, jolla kuvittelen voivani unohtaa I:n ja jatkaa elämää vanhaan malliin. Helppohan se on ehkä taas sanoa, kun I ei ole ollut viikkoon samassa maassa ja yhteydenpitokin on ollut käytännössä mahdotonta. Katsotaan vain ensi viikolla uudestaan tilannetta, joka on luultavasti sama kuin pari päivää sitten tai pari viikkoa sitten tai tai tai... Kunnes sitten taas mieli muuttuu - suuntaan tai toiseen.